Thursday 18 October 2012

Its Jumuah:)

Alhamdulilah , aku masih hidup lagi di dunia yang fana ni . Tapi yang paling kecewanya semalam aku tido , x basuh kaki , x recite du'a before tido. Apa nak jadi la . Astafirullah al azim. Oh Allah . Ampunkan dosa ku .
Next time , I wouldnt do it again . I promised :)

Hari ni Jumaat . Hari yang paling mulia dari hari-hari yang lain . Hari yang paling agung . Hari yang kita dituntut untuk kita berselawat kepada Nabi Muhammad SAW. Hari Jumaat la hari dimana akan berlakunya Hari Kiamat . Lihatla , betapa hebatnya Hari Jumaat . Masyaallah .

Macam manalah kehidupan aku di akhirat nanti . Mampukah aku berjalan di 'jambatan' itu. Mampukah aku menjawab soalan dari 2 malaikat itu .Mampukah aku menghadapi situasi dalam kubur ? Allah , aku mohon pada Mu supaya di jauhkan dari azab kubur Ya Allah. Aku tak mampu Ya Allah .Aminn.

Untuk selamat dari azab kubur , kita digalakkan untuk membaca Surah Al-Mulk sebelum tido . Insyaallah kita dilindungi Allah di alam kubur nanti . Bacalah dengan nama Allah . Baca dan amalkan .

Notakaki : Jom , kita hidupkan Sunah Nabi kita yang mulia , Nabi Muhammad SAW :)


1 comment:

  1. keep it up ogy...
    pesanan kawan baik pkah (blogger jugak)..kita akan bertanggungjawab apa yg kita tuliss....teruskan..heheh

    ReplyDelete